Tarieven en vergoeding

Er wordt eerst onderscheid gemaakt tussen jongeren (t/m 18 jaar) en volwassen om te bepalen of  uw behandeling wordt vergoed uit het basispakket of de aanvullende verzekering.

• De eerste behandelingen / zittingen worden bij volwassenen uit de aanvullende verzekering vergoed.
  • Het is aan te raden om uw polis te controleren zodat u weet hoe u verzekerd bent. De dekking van de behandelingen is afhankelijk van uw polis en verzekeraar.
  • Indien u niet aanvullend verzekerd bent, betaalt u de zittingen zelf en worden onderstaande tarieven gehanteerd.
  • Als u een aandoening of klacht heeft die op de chronische lijst staat, kunt u vanaf de 21ste behandeling vergoeding krijgen vanuit uw basisverzekering. De eerste 20 behandelingen worden uit uw aanvullende verzekering vergoed als deze toereikend is. Het is dus afhankelijk van uw verzekeringspolis.
  • Voor jongeren t/m 18 jaar worden eerste 9 zittingen uit de basisverzekering vergoed zonder eigen risico.
  • Als er nog onvoldoende resultaat is kan nogmaals de behandeling met 9 zittingen verlengd worden. Wanneer de behandeling nog meer behandelsessies nodig heeft, worden ze vanuit aanvullende verzekering vergoed.
  • Het is mogelijk dat bij bepaalde aandoeningen alle behandelingen vanuit basisverzekering worden  vergoed.
  • De fysiotherapie vergoeding vanuit de basisverzekering gaat af van het verplicht eigen risico. Het bedrag is variabel per jaar.
  • Afspraken dienen 24 uur van tevoren geannuleerd te worden. Niet of te laat geannuleerde afspraken worden in rekening gebracht.
Screening 15 euro
Screening na intake 25 euro